Schoolsport Olympiade groep 5 t/m 7

Vrijdag 18 mei organiseert SenW de jaarlijkse Schoolsport Olympiade. Schoolteams uit de gemeente Leidschendam-Voorburg strijden tegen elkaar voor de titel Olympisch Schoolsport Kampioen.

De leerlingen van groep 5 t/m 7 zullen die dag de St. Maartensschool vertegenwoordigen en de volgende sporten spelen: voetbal, atletiek, korfbal, handbal, knotshockey en honkbal/cricket. De dag wordt afgesloten met een spannend potje trefbal.

Het programma is als volgt:

• Om 08.25 uur zijn de kinderen van groep 5 t/m 7 op school aanwezig, waarna we onder begeleiding van de hulpouders naar sportpark Westvliet (VEO/Catch, De Groene Zoom 4b) vertrekken. De kinderen die op de fiets zijn lopen met de fiets aan de hand mee.
  • Vanaf de fietsenstalling gaan de kinderen samen met hun begeleider naar hun sportonderdeel.
  • Om 09.00 uur worden we bij het juiste speelveld verwacht.
  • Na de trefbalwedstrijden die in de middag plaatsvinden verzamelen wij rond 14.30 uur bij VEO/Catch.
  • Wij gaan ervan uit dat alle kinderen na afloop van de Schoolsport Olympiade daar worden opgehaald. Belangrijke informatie hierover leest u in de brief die op 26 april jl. per Digiduif is verzonden.

Een aantal praktische zaken:

• De kinderen dragen het speciale Schoolsport Olympiade shirt. Dit shirt is gratis af te halen bij Favoriet Sport in Leidschendam.
  • Het is handig om over de sportkleding een trainingspak te dragen. Afhankelijk van de weersvoorspelling is een warme trui, regenkleding of zonnebrand gewenst.
  • Graag uw kind een lunchpakket en bidon (bidons kunnen daar gevuld worden) meegeven.
  • De kinderen mogen geen geld meenemen, uiteraard wel iets lekkers om tussendoor te eten.

Het is leuk als de hele dag veel ouders aanwezig zijn om de kinderen aan te moedigen, u bent van harte welkom.

Indien het weer tegenvalt, kan het zijn dat de sportdag wordt afgelast. In dit geval blijven de kinderen gewoon op school.

Wij kijken uit naar een sportieve dag en danken alvast alle hulpouders voor hun bijdrage aan de Schoolsport Olympiade!

Media
  • sportolympiade.png