Musical Vastenactie

Op vrijdag 9 maart werd de Vastenactie door de leerlingen van groep 7 geopend. Zij voerden voor groep 3 t/m 8 een eigentijdse en succesvolle musical op over het campagneland Zambia, rond het thema dat betrekking heeft op de vastentijd. Dit onder begeleiding van een team van professionals van ‘Vastenactie voor scholen’.

Morritz en Tess uit groep 7 schreven hierover het volgende verslag:
Onze school doet dit jaar mee met de vastenactie voor Zambia.
We hadden een mini-musical over een circus met gehandicapte mensen. We hadden een uur om het in te studeren. We hadden vier groepen: techniek (licht, geluid en muziek), dansen, toneel en overig. Bij techniek hoefde je niet heel veel te doen, maar je kon er wel veel van leren. Ik (Morritz) moest de muziekjes op zetten, iemand anders moest het licht doen en dat vond hij erg leuk. De derde heeft geleerd om het geluid van de microfoontjes harder en zachter te zetten. De tweede groep had een dansje ingestudeerd op een liedje van de film Frozen. Ik (Tess) danste mee. Het was een dansje met een hoedje en een stok. En er was een groep die circus acts deed. Er waren jongleurs, acrobaten, clowns, enzovoort. Ze deden allemaal een act. En de laatste groep deed een dansje op het eind.

Het verhaal: Er was een meisje dat blind was. Ze was aan het bedelen om geld. Niemand gaf haar geld. Toen kwamen er twee circus artiesten van circus Vitalis. Daar ging ze muziek mee maken. Toen gaven er mensen geld. De muzikanten zeiden tegen haar dat ze mee moest gaan naar circus Vitalis. Zij zei ´maar ik kan helemaal niks omdat ik blind ben´. Ze hadden haar overgehaald om mee te gaan. Ze kwamen bij circus Vitalis. Ze ontmoette de directeur van circus Vitalis. Hij vroeg wat ze kon en ze zei ´ik kan een beetje fluiten´. Ze kreeg een eigen act. Op de balk. Ze werd Spector genoemd, dat betekent kijker. En toen was de voorstelling, en dat ging heel erg goed.
Wij vonden het heel leuk en gaaf dat wij dit als groep hebben mogen doen. Dit was de opening van de vastenactie.

Meer over de vastenactie leest u in het nieuwsbericht van 12 maart.

• t_Vastenactie1.jpg