Afsluiting Projectweek en MaartensFamilieFeest

We kijken terug op een leerzame en creatieve projectweek en een geslaagd, gezellig en zonnig MaartensFamilieFeest. Dank aan de OV, alle hulpouders, de MFF commissie en wijnkoperij van Dop voor de organisatie, alle voorbereidingen die achter de schermen plaatsvonden en de geweldige hulp tijdens het feest zelf!

Lara en Silke uit groep 5/6 maakten het volgende verslag van de projectweek en het MaartensFamilieFeest in het teken van de Romeinen;

Projectweek Romeinen
De afgelopen 2 weken zijn wij met de groepen 5 t/m 7 bezig geweest met de projectweek van de Romeinen (groep 8 kon in verband met de eindmusical helaas niet meedoen aan de projectweek).
We hebben gewerkt in een circuit. We werden verdeeld in verschillende groepen en gingen iedere dag naar een andere groep. We hebben gewerkt aan: bouwsels van suikerklontjes van een kasteel of van het Romeinse Colosseum, een mini-theater, mozaïek, een Romeins kunststuk en een Romein schilderen.

MaartensFamilieFeest
Wij hebben op het MaartensFamilieFeest de mozaïek- werken en de geschilderde Romeinen tentoongesteld.
Er was ook een eregast namelijk: Sint Martinus! Hij heeft met zijn (kinder)hulpjes de eerste stenen neergelegd voor het Amfitheater. Want we krijgen een nieuw schoolplein in stijl van de Romeinen. Op het familiefeest zijn niet alleen spelletjes gedaan, maar er zijn ook prijzen uitgereikt! De familie Straus heeft meegedaan aan een speurtocht en heeft de MaartensFamilieFeest wisselbeker en 4 kaartjes voor het Archeon gewonnen. Er was ook een tekenwedstrijd, met verschillende categorieën. De winnaar van de kleuters is Pheline uit de olifantengroep. 3/4: Madeleine uit groep 3. 5/6: Aimee uit groep 6. 7/8: Noor uit groep 7/8. Gefeliciteerd iedereen nogmaals. We hebben ook stenen beschilderd voor het nieuwe schoolplein.
Volgens ons heeft iedereen het naar hun zin gehad. De kinderen die vroeger op de St. Maartensschool zaten mochten ook komen, dat was heel gezellig. Dank voor alle gezelligheid!

• tekening.jpg