Inzamelingsactie Kinderziekenhuis St. Josephs Home Kaapstad

In deze warme, sfeervolle tijd voor Kerstmis willen we graag iets betekenen voor een kinderziekenhuis in Kaapstad.

Isabelle, Demi en Mylène, 3 studenten verpleegkunde, zijn 16 november jl. naar Zuid-Afrika afgereisd. Zij lopen 10 weken stage in het kinderziekenhuis St.Josephs Home in Kaapstad.

Na de eerste stagedag gaven de meiden aan dat er in het ziekenhuis een tekort is aan schone en goede kleding voor de kinderen, handdoeken, lakens, washandjes, zeep etc.

Bij het wassen van de kinderen was er slechts één handdoek voor de hele afdeling. De kleding voor de kinderen mochten ze uit een kast pakken, echter de kleding was niet schoon en/of versleten.

Heel graag willen ze in Kaapstad daar de spullen aanschaffen waar het ziekenhuis behoefte aan heeft.  Daarom willen we graag in deze periode voor Kerst een inzamelingsactie houden.

Elke bijdrage is welkom!

Het geld gaat rechtstreeks naar de meiden, met de belofte dat zij ons op de hoogte houden van de besteding ervan.

Alle leerlingen krijgen een envelop mee naar huis. In de hal staat een grote bak waar de enveloppen met inhoud ingeleverd kunnen worden. Dagelijks zullen we aangeven hoeveel geld er is ontvangen. Als er aankopen zijn gedaan, zal dat ook direct gemeld worden.

Met elkaar kunnen we een groot licht zijn voor de kinderen van St. Josephs Home!

Alvast dank voor uw bijdrage, namens Isabelle, Demi en Mylène

reisblog van Isabelle: